Kollerupskole_Logo

Skolens historie

Kollerup Skole, en skole af lokalsamfundet

I forbindelsen med sammenlægningen af en række små lokale landsbyskoler blev Kollerup Skole bygget i 1962. Lige siden har skolen arbejdet for at forblive en skole, som er forankret i lokalsamfundet, og udnytter de muligheder det giver når alle kender alle. I trit med at de didaktiske strømninger ændrede sig, fulgte Kollerup Skole med, for således at forblive en moderne skole. Skolen gennemgik en større renovering i 1999, hvor der blev tilføjet flere lokaler, større og lysere rum og flere muligheder for at udfolde læringen igennem nysgerrighed og undren. I år 2000 blev multisalen indviet, til stor glæde for også de omkringliggende byers idræts- og foreningsliv. Senest er Kollerup Skoles faglokaler blevet renoveret, og fremstår i dag både åbne, lyse og fleksible.

Fremtiden

Vi driver Kollerup Skole med udgangspunkt i vores 3 værdier: Nærvær, fællesskab og faglighed. I fremtiden vil vores bygningsmasse være fokus for endnu mere visuel læring, flere fordybelseszoner og vi vil i højere grad gøre brug af hele vores areal til at kommunikere viden og læring.